Tuesday, 20 February 2018

अस्पृश्य स्पर्श दोष शास्त्रप्रमाण

शास्त्र में स्पष्ट वर्णन है कि यदि अस्पृश्य  का स्पर्श  भी यदि यति के पात्र को होता है , तो  वह  वो पात्र ही सदा के लिये  त्याग दे ! ऐसी  हमारे महान् ऋषि  अत्रि की स्मृति है ।   ये  महाशय तो  उसमें उल्टा  मॉगकर  पेटभर  खा आये ! 

सामाजिक समरसता के नाम पर  ऋषियों के अमृतसिद्धान्त में कालकूट  भर देना तथाकथित  स्वतन्त्र भारत में ऑख के अन्धे व गॉठ के पूरे  मूर्खचूड़ामणियों  से मिलने वाले  सस्ते सम्मान का पर्याय बन चुका है , ये सर्वविदित ही है  ,   अन्यथा हमारे सनातन वैदिक रामराज्य प्रशासन में तो पारिव्राज्यं गृहीत्वा तु यः स्वधर्मे न तिष्ठति ।
श्वपादेनाङ्कयित्वा तं राजा शीघ्रं प्रवासयेत् ।। की व्यवस्था रही है ।

शास्त्र में स्पष्ट वर्णन है कि यदि अस्पृश्य  का स्पर्श  भी यदि यति के पात्र को होता है , तो  वह  वो पात्र ही सदा के लिये  त्याग दे ! ये  महाशय तो  उसमें उल्टा  मॉगकर  पेटभर  खा आये !  वैसे ये इस तरह की कोई नयी बात इन महाशय के लिये नहीं है ।

आपने उक्त महाशय के  भ्रामक वक्तव्य के निर्णय के  लिये  प्रमाण मॉगे हैं , प्रमाणों की वर्षा  उसे तो  नहीं अभिषिक्त कर सकती , जो पहले से ही छाता  लिये तैयार  खड़ा हो , किन्तु आपकी सन्तुष्ट्यर्थ संदेश उद्भासित करते हैं -

दृष्टं भ्रूणघ्नपाखण्डैः कुष्ठ्यादिभिरुदक्यया ।
श्वषण्ढकाकचाण्डालैरन्त्यैरन्त्यावसायिभिः ।।
एतान्न पश्यन्न भुञ्जीत भुक्त्वा  चान्द्रायणं चरेत् ।
पतितान्नं सकृद्भुक्त्वा प्रायश्चित्ती भवेद्यतिः ।।
तप्तकृच्छ्रत्रयं कृत्वा शुध्यते नात्र संशयः ।।
अथ च -
निषिद्धान्नं  यदाsश्नीयादनुज्ञा यत्र नास्ति वै ।
अतिकृच्छ्रं तदा भिक्षुः कुर्याच्छुद्ध्यर्थमात्मनः ।।

एवमेव-
उदक्याचोदितं ह्यन्नं द्विजान्नं शूद्रचोदितम् ।
प्राण्यङ्गे चाssयसे क्लृप्तं भिक्षुुर्यत्नेन वर्जयेत् ।।

एवमेव -
आमं वा यदि वा पक्वं शूद्रान्नं यस्तु भक्षति ॥
स भवेच्छूकरो ग्राम्यस्तस्य वा जायते कुले ।।

अथ च भक्षाभक्षप्रकरणेsस्मिन् प्रसङ्गोsयं  द्रष्टव्यः सच्छास्त्रस्य   -

ईश्वर उवाच -

आसीत्पुरा महादेवि सती चाध मयोनिजा ।।
अक्षमालेति वै नाम्ना सतीधर्मपरायणा ।।
कदाचित्समनुप्राप्ते दुर्भिक्षे कालपर्ययात् ।।
ऋषयश्च महादेवि क्षुधाक्रान्ता विचेतसः ।।
सर्वे चान्नं परीप्संतो गताश्चण्डालवेश्मनि ।।
ज्ञात्वान्नसंग्रहं तस्य प्रार्थयाञ्चक्रुरन्त्यजम् ।।
भोभोऽन्त्यज महाबुद्धे रक्षास्मानन्नदानतः ।।
प्राणसंदेहमापन्नान्कृशांगान्क्षुत्प्रपीडितान् ।।
अहो धन्योऽसि पूज्योऽसि न त्वमन्त्यज उच्यसे ।।
यदस्मिन्प्रलये याते स्थितं धान्यं गृहे तव ।।
अनावृष्टिहते देशे सस्ये च प्रलयं गते ॥
एकं यो भोजयेद्विप्रं कोटिर्भवति भोजिता ।।
॥ अन्त्यज उवाच ॥
अहो आश्चर्यमतुलं यदेतद्दृश्यतेऽधुना ।।
यदेतन्मद्गृहं प्राप्ता ऋषयश्चान्नकांक्षिणः ।।
शूद्रान्नमपि नादेयं ब्राह्मणैः किमुतान्त्यजात् ।।
आमं वा यदि वा पक्वं शूद्रान्नं यस्तु भक्षति ।।
स भवेच्छूकरो ग्राम्यस्तस्य वा जायते कुले ।।
अमृतं बाह्मणस्यान्नं क्षत्रियान्नं पयः स्मृतम् ॥ ।।
वैश्यान्नमन्नमित्याहुः शूद्रान्नं रुधिरं स्मृतम्  ।।
शूद्रान्नं शूद्रसंपर्कं शूद्रेण च सहासनम्  ।।
शूद्रादन्नागमश्चैव ज्वलंतमपि पातयेत्  ।।
अग्निहोत्री तु यो विप्रः शूद्रान्नान्न निवर्तते ।।
एते तस्य प्रणश्यंति आत्मा ब्रह्म त्रयोऽग्नयः ।।
शूद्रान्नेनोदरस्थेन ब्राह्मणो म्रियते यदि  ।।
षण्मासाभ्यन्तरे विप्रः पिशाचः सोऽभिजायते ।।
शूद्रान्नेन द्विजो यस्तु अग्निहोत्रं जुहोति च ।।
चण्डालो जायते प्रेत्य शूद्राच्चैवेह दैवतः ।।
यस्तु भुञ्जति शूद्रान्नं मासमेकं निरन्तरम् ।।
इह जन्मनि शूद्रत्वं मृतः शूद्रोऽभिजायते ।।
राजान्नं तेज आदत्ते शूद्रान्नं ब्रह्मवर्चसम् ।।
आयुः सुवर्णकारान्नं यशश्चर्मावकर्तिनः ।।
कारुकान्नं प्रजा हन्ति बलं निर्णेजकस्य च ।।
गणान्नं गणिकान्नं च लोकेभ्यः परिकृन्तति ।।
पूयं चिकित्सकस्यान्नं पुंश्चल्याश्चान्नमिन्द्रियम्।।
विष्ठा वार्धुषिकस्यान्नं शस्त्रविक्रयिणो मलम् ।।
सहस्रकृत्वस्त्वेतेषामन्ने यद्भक्षिते भवेत् ।।
तदेकवारं भुक्तेन कन्याविक्रयिणो भवेत् ।।
सहस्रकृत्वस्तस्यैव भुक्तेऽन्ने यत्फलं भवेत् ।।
तदन्त्यजानामन्नेन सकृद्भुक्तेन वै भवेत् ।।
तत्कथं मम विप्रेन्द्राश्चंडालस्याधमात्मनः ।।
धर्ममेवं विजानन्तो नूनमन्नं जिहीर्षथ ।।

इत्यदयः ।।
इस प्रकार अनगिनत प्रमाण भरे हैं । विद्वान् के लिये तो शास्त्र का बिन्दुरूप एकांशादेश  ही  पर्याप्त है अनुपालना हेतु , फिर सिन्धुरूप अपरिमित प्रमाणमहोदधि के प्रति तो कहना ही क्या  !

।। जय श्री राम  ।।

No comments:

Post a Comment

पूजा आदि में सिर नहीं ढंका चाहिए

शास्त्र प्रमाण:- उष्णीषो कञ्चुकी चात्र मुक्तकेशी गलावृतः ।  प्रलपन् कम्पनश्चैव तत्कृतो निष्फलो जपः ॥ अर्थात् - पगड़ी पहनकर, कुर्ता पहनकर, नग...